:

Звароты грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асобаў

У адпаведнасці з Законом Республики Беларусь от 18 июля 2011 года «Об обращениях граждан и юридических лиц» (далей – Закон) зварот у Пастаяннае прадстаўніцтва Рэспублікі Беларусь пры Аддзяленні ААН і іншых міжнародных арганізацыях у Жэневе (далей — Пастаяннае прадстаўніцтва) можа быць ажыццёўлена ў пісьмовай, электроннай ці вуснай форме.

Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове (артыкул 12 Закона).

Пісьмовыя звароты варта накіроўваць у Пастаяннае прадстаўніцтва па наступным адрасе:

7, avenue de Tournay, 1292 Pregny-Chambesy — Switzerland

Электронныя звароты могуць быць накіраваны па адрасе электроннай пошты belarus.geneva@mfa.gov.by ці шляхам запаўнення формы электроннага звароту грамадзян ці формы электроннага звароту юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – грамадзяне), і юрыдычных асоб Пастаянным прадстаўніцтвам разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона.

У адпаведнасці з Законам электронны зварот – гэты зварот заяўніка, які паступіў на адрас электроннай пошты арганізацыі або змяшчоны ў адмысловай рубрыцы на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт (артыкул 1 Закона).

Электронныя звароты, якія паступілі ў Пастаяннае прадстаўніцтва, падлягаюць разгляду ў парадку, усталяваным для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 Закона, і павінны адпавядаць патрабаванням, усталяваным пунктам 1, абзацамі другім–чацвёртым пункта 2 або абзацамі другім-пятым пункта 3 артыкула 12 Закона.

Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымоўваць:

  • найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месцы знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты заяўніка.

Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымоўваць:

  • найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка ці асобы, упаўнаважанай ва ўсталяваным парадку падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты заяўніка.

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікоў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, што пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы (артыкул 16 Закона).

Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіроўвання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіравана электронны зварот (артыкул 25 Закона).

Адказы (апавяшчэнні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікоў, паказаны ў электронных зваротах.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя апавяшчэнні) у выпадках, калі:

  • заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ або адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
  • у электронным звароце паказаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не атрымалася даставіць адказ (апавяшчэнне).

У выпадку, калі электронныя звароты аналагічнага ўтрымання ад розных заяўнікоў носяць масавы характар (больш дзесяці зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніцтва Пастаяннага прадстаўніцтва або асобы, упаўнаважанай падпісваць ва ўсталяваным парадку адказы на звароты, могуць змяшчацца на афіцыйным сайце Пастаяннага прадстаўніцтва ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт без накіроўвання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам (артыкул 25 Закона).

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней 15 дзён са дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў Пастаянным прадстаўніцтве, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі – не пазней 1 месяца, калі іншы тэрмін не ўсталяваны заканадаўчымі актамі (артыкул 17 Закона).

Пры незахаванні патрабаванняў, паказаных у частках першай і другой пункта 2 артыкула 25 Закона, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, усталяваным пунктам 4 артыкула 15 Закона, калі:

  • не ўтрымоўвае прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца), адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • не ўтрымоўвае наймення і (ці) адраса арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • не ўтрымоўвае поўнага наймення юрыдычнай асобы і адраса яго месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка ці асобы, упаўнаважанага ва ўсталяваным парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
  • не ўтрымоўвае сутнасці звароту;
  • утрымоўвае тэкст, не які паддаецца чытанню;
  • утрымоўвае нецэнзурныя або абразлівыя словы ці выразы;
  • падлягае разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам пра канстытуцыйнае судаводства, грамадзянскім, грамадзянска-працэсуальным, гаспадарча- працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, што вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам пра адміністрацыйныя працэдуры, зварот з'яўляецца зваротам працаўніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўсталяваны іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • утрымоўвае пытанні, не якія адносяцца да кампетэнцыі Пастаяннага прадстаўніцтва;
  • прапушчаны без паважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • пададзены паўторны зварот і ў ім не ўтрымоўваюцца новыя акалічнасці, што маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўніком спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытанням.

Адказ Пастаяннага прадстаўніцтва на зварот ці рашэнне пра пакіданне звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйшую арганізацыю – Міністэрства замежных спраў Рэспублікі Беларусь.

Адказ Пастаяннага прадстаўніцтва на зварот ці рашэнне пра пакіданне звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйшую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, усталяваным заканадаўствам.

 

Адказ на скаргу ў вышэйшую арганізацыю можа быць абскарджаны ў судзе, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйшай арганізацыі.

Разгляд вышэйшай арганізацыяй скаргі па сутнасці ажыццяўляецца ў парадку і тэрміне, усталяваныя Законам для разгляду зваротаў.

 

Форма электроннага звароту грамадзян

Форма электроннага звароту юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў

 

Русская версия

 English version

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці